Šīs lietas saprot tikai tie, kuri ir strādājuši veikalos – un tas viņus kaitina!

Lielveikalu darbiniekiem bieži nākas saskarties ar nelaimīgiem klientiem.

Bet, patiesībā, darbinieku un klientu problēmas ir gaužām līdzīgas. Arī darbinieki nesaprot kāpēc priekšniecība pieņem tādus lēmumus, ar kādiem nākas saskarties ikdienā. Lai nu kā, darbinieki visbiežāk dara, ko var, lai padarītu klientus laimīgus un apmierinātus, tomēr viņi nedrīkst pārkāpt uzstādītos noteikumus. Nākamreiz, kad redzi klientu nomocītu veikala darbinieku, pasmaidi un atceries šīs lietas, kuras katrs veikala darbinieks gribētu, lai tu zini…

 

1. Viņi nav laimīgi, ja 2 minūtes pirms veikala slēgšanas jautā pēc palīdzības. Iedomājies šādu situāciju – ir pulksten astoņi svētdienas vakarā. Saule jau sen kā norietējusi, ielas kļuvušas klusas, tomēr dzirdi, ka uz mājām sauc mīļākais seriāls. Tu stāvi aiz letes, gatavs pārskaitīt kasi un laimīgs skaties uz durvju pusi. Pēkšņi dzirdi, ka tavs boss tev liek izdarīt darbu, kuram bija jābūt paveiktam jau pirms 3 stundām. Atā seriāli, atā mājas… Tieši tādas pašas sajūtas nākas pārdzīvot, ja veikalā, 2 minūtes pirms slēgšanas, ieveļas klients ar kaudzi jautājumiem. Izdari visiem pakalpojumu – ja tev ir neatliekama nepieciešamība iet veikalā pāris minūtes pirms tā slēgšanas, kusties ātri, tā, it kā tev aiz muguras skaļi  tikšķētu pulkstenis. Un neaiztiec neko, ko tev nevajag.

2.Viņiem neinteresē, ja gribi iepirkties kur citur. Draudi, ka klienti šajā veikalā vairs neatgriezīsies, kļuva veci jau darbinieku pirmajās dienās. Praksē nav novērots, ka veikals tiek slēgts vai pārvietots, ja viens klients izrāda savas pretenzijas. Ir zināms, ka ne vienmēr šis drauds ir īsts un cilvēki, kuri izteikuši šādus iespaidīgus vārdus, atgiežas, lai iepirktos, jau nākamajā dienā. Būsim atklāti, nespēja palīdzēt atrast īsto blūzīti, nodrošināt brīvas ģērbtuvju kabīnes vai neesoša iespēja samainīt nesen nopirktās šaurās bikses, nav iemesls, lai draudētu pazudināt veikalu no Zemes virsas.

3.Viņi labprātāk tev palīdz, nekā redz tevi rakājamies pa kārtīgajām drēbju kaudzēm. Veikala darbieniekam pat dārza ravēšana šķiet patīkamāka, ja runa ir par ģērbtuvēs esošo drēbju šķirošanu. Uz galdiem akurāti saliktās drēbes, kuras sašķirtotas pa izmēriem un stiliem, ir kā vērtīgs mākslas darbs. Iedomājies, ka uzglezno skaistu gleznu un tad kāds bērns to ‘’izskaistina’’ ar pildspalvu vai košu marķieri. Tādu pašu sajūtu nākas pārdzīvot darbiniekiem,  kad viņiem  jānoskatās kā klienti rokas cauri svaigi sakārtotajām drēbju kaudzēm. Tā vietā, lai sašvīkātu mākslas darbu, pajautā vai viņiem ir tavs izmērs, darbinieki būs priecīgi, ja varēs palīdzēt. Tas prasa tikai 2 sekundes, un aizkavēs 20 minūšu darbu un galvassāpes.

4.Viņi nevar izdarīt izņēmumu tikai tāpēc, ka tu jauki palūdz. Veikalu darbinieki, it īpaši tie, kuri strādā lielos uzņēmumos, nedrīkst izdarīt izņēmumus. Izdarot kādu neatļautu pakalpojumu, viņi var zaudēt savu darbu, tieši tāpēc viņi izvēlas spēlēt pēc priekšniecības noteikumiem. Viņi neriskēs ar savu darbu, tikai tāpēc, ka tu kaut ko jauki palūdz. Tev būtu jābūt jaukam un laipnam pret visiem darbiniekiem neatkarīgi no tā vai viņi var vai nevar tev sniegt īpašu palīdzību.

 

Avots: www.lifehack.org

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru