Konfidencialitāte ir ļoti izplūdis jēdziens, vēl jo vairāk internetā. Daudzi no mums ar lielu prieku publicē, ko ēda pusdienās (Instagram), kur bija brīvdienās (Facebook), kad saņēma paaugstinājumu (LinkedIn) vai ko domā par delikātiem jautājumiem (Twitter). Un otrādi – mēs lienam no ādas ārā, lai aizsargātu un nodrošinātu savu fizisko īpašumu, lai atvairītu visas briesmas vai nedrošumu, kas varētu piemeklēt mūsu mīļo televizoru, automobili vai iPhone. Tomēr, apspriežot iespēju apvienot abus – ideju aizsargāt digitālo īpašumu un identitāti -, vairums labprāt paliek neziņā.
Ja nu jūsu digitālie pēdu nospiedumi ne tikai atstāj norādes, kas jūs esat, bet faktiski mudina krāpniekus un noziedzniekus ieiet jūsu dzīvē? Patiesībā pasaule mostas no kolektīvās tumsonības, bet ar ko sākt?
Lieliski var sākt ar interesi par personisko konfidencialitāti. Sociālo tīklu kontu konfidencialitātes iestatījumu izskatīšana neaizņems daudz laika. Pēc tam lietotņu: Uber, Netflix, Amazon. Ak, jā, arī citu veikalu – visur, kur jebkad esat iepircies. Visur, kur jebkad esat spēlējis, prokrastinējis, turējis naudu, lejupielādējis mūziku, iepazinies… tas kļūst grūti.
Tomēr šķietami neizpildāmais uzdevums atgūt kontroli pār savu drošību internetā tagad ir ļoti svarīgs, tāpēc Kaspersky Lab inkubators ir izveidojis tīmekļa pakalpojumu Privacy Audit. Tas ir gudrs aizstāvis, turklāt apbrīnojami vienkārši lietojams.
Privacy Audit skenē plašu indeksēto tiešsaistes avotu klāstu, analizē atbilstīgos un 24 stundu laikā sniedz pieprasīto informāciju. Lietotāji var sekot līdzi audita gaitai, izmantojot konsoles progresa joslu.
Neglītā patiesība: internets par jums zina pārāk daudz
Jūs nevarat izvairīties no patiesības, un Privacy Audit jums parāda jūsu patiesos digitālos pēdu nospiedumus ar visiem trūkumiem. Sākotnēji var būt šokējoši tos ieraudzīt, bet, galu galā, lai pasargātu sevi no krāpniekiem un hakeriem, jums ir jāzina, ko citi var redzēt par jums, jūsu identitāti un jūsu vērtībām.
Privacy Audit rezultāti ir satriecoši precīzi. Tas atrod un sīki izanalizē katra lietotāja datus, un, ja nav pārliecināts, tas lūgs jūs pārbaudīt, vai dati ir vai nav par jums. Tā algoritmi arī pretdarbojas problēmām, piemēram, vārda un uzvārda sakritībai un pareizrakstības kļūdām, un, kas ir vissvarīgākais, ņemot vērā tā funkciju, tas darbojas, pilnīgi ievērojot ļaužu konfidencialitāti, un nekad nevāc personas datus.
Kad patiesība ir atspoguļota, lietotājiem ir 15 dienas, lai izanalizētu informāciju pirms, protams, izvēlēties saglabāt vai dzēst pārskatu.
Saņemt datus atpakaļ
Mēs dzīvojam pasaulē, kur katru dienu notiek datu noplūde, tāpēc ir ieteicams samazināt visu šo interneta pakalpojumu uzglabāto personisko datu apjomu, pieprasot tos dzēst. Šī būs Privacy Audit nākamā funkcija: pakalpojums ģenerēs automātiskās atbildes uzņēmumiem par lietotāju datu dzēšanu.
Privacy Audit ir izlolots Kaspersky Lab jaunuzņēmumu inkubatora kolektīvā, kas šim risinājumam ir izvēlējies Apvienoto Karalisti, jo tā ir pasaules anglofoniskās sabiedrības kodols, tur ir stingri personas datu aizsardzības noteikumi, iedzīvotāji raizējas par konfidencialitāti un, visbeidzot, tur ir šo raižu iemesls: skandalozas personas datu noplūdes, kas valstī ir notikušas pēdējos gados.
Ņemot vērā spilgto piemēru, kad septembrī tika uzlauzta British Airways, kur pārkāpumā bija iesaistīti 380 tūkstoši maksājumu, komandas uzdevums ir palīdzēt ļaudīm saglabāt konfidencialitāti modernajā uz tehnoloģijām balstītajā pasaulē un cīnīties ar lietotāju personas datu nekontrolētu izplatīšanos internetā.
Par Kaspersky Lab
Kaspersky Lab ir starptautisks uzņēmums, kas jau 20 gadus strādā informācijas drošības jomā. Dziļas speciālās zināšanas un uzņēmuma divdesmit gadu pieredze veido pamatu aizsardzības risinājumiem un pakalpojumiem, kas nodrošina uzņēmumu, izšķirīgi svarīgas infrastruktūras, valsts iestāžu un mājas lietotāju drošību visā pasaulē. Kaspersky Lab plašais piedāvājumu klāsts ietver progresīvus izstrādājumus galiekārtu aizsardzībai, kā arī vairākus specializētos risinājumus un pakalpojumus cīņai ar sarežģītiem un nepārtraukti evolucionējošiem kiberdraudiem. Kaspersky Lab tehnoloģijas aizsargā vairāk nekā 400 miljonus lietotāju un 270 tūkstošus korporatīvo klientu, palīdzot saglabāt tiem svarīgo.