Ja jūsu tuvumā ir kāds, kuram sava auto, sava braukšanas stila un prasmju meklējumos nepietiek ar interneta informatīvo pārbagātību, kāds, kurš vēl saglabājis ticību uz papīra drukāta vārda lielākam svaram, labas bildes pustoņu bagātībai – te ir iespēja viņu iepriecināt ar Vecā gada atvadu dāvaniņu. Ikgadējais žurnāls „Latvijas Gada auto 2018” vēl ir nopērkams.
Šis savdabīgais pirms četriem gadiem konkursa organizatora Māra Ozoliņa aizsāktais izdevums krasi atšķiras no tradicionālajiem auto preses izdevumiem. Tas nav auto katalogs (lai gan lakonisku nepieciešamo tehniski ekonomisko informāciju par 20 auto jaunumiem tur atradīsiet). Tur nav garu profesionālu žurnālistu rakstu par šiem auto. Ir īsi dažādu žūrijas biedru viedokļi par tiem. Bieži krasi atšķirīgi. Bieži visai skarbi kritiski (jo to autori ir no auto tirgotāju reklāmas un mārketinga neatkarīgi). Un, šķiet, tieši tāpēc katra personīgā viedokļa veidošanā noderīgi.
Šis nav tikai auto tehnikas žurnāls vien. Vairāk nekā puse lappušu šeit veltīta satiksmes drošībai, auto dizainam un pat nākotnes kustības filozofijai. Un atkal jāsaka – skata punkti nav parasti. Nav didaktiski. Nav „policejiski”. Jo arī šeit autoru loks neparasts. Līdzās konkursa žūrijas priekšsēdētājam, auto žurnālistam Atim Jansonam, kurš par šīm lietām raksta jau daudzus gadus, te atradīsiet, piemēram, ceļu satiksmes negadījumu tieslietu eksperta Oskara Irbīša vai arhitekta (darba vides ergonomikas speciālista) Jāņa Mežuļa viedokļus.
Oskars Irbītis: „Es tomēr ceru, ka cilvēkam tomēr tiks atstāta arī kāda brīvības daļā un prieks – vismaz man auto vadīšana sagādā prieku. Raugoties uz jaunāko auto klāstu ir visai maz automobiļu, kas spēj sagādāt patiesu prieku no to vadīšanas. Jaunie auto ir droši un ērti, bet pārlieku komplicēti un kontrolējoši, kas tomēr laupa patieso autovadīšanas prieku. Reti kurš auto ir patiesi dinamisks un ar izcilām tehniskajām īpašībām. No tiem auto, ar kuriem man ir iznācis izbraukt pēdējā gada laikā, varu izcelt vienu – Alfa Romeo Stelvio.”
Jānis Mežulis: „“Nu sanāca iekāpt pirmajā žigulī… Pavisam nesen. Ārprāts. Stūre milzīga un tieviņa, tā iespiežas vēderā un ar zemo beņķi liekas, ka sēdi uz poda. Kā ar tādu auto var vispār pārvietoties ilgāk par piecām minūtēm? Sešdesmito gadu ergonomika un mūsdienu izpratne par šo lietu ir divas atšķirīgas lietas. Tagad čīkstam jau, ja dzērienu turētāji nav pietiekamā XXL izmērā. Un stūre regulējas tikai vienā virzienā. Esam izlaidušies. Jā un nē. Nē, tāpēc, ka viss, ko šodien lietojam ir iepriekšējo paaudžu darba un pūļu rezultāts. Tas ir labākais, kas ar mums var notikt. Tāpēc atceramies, kas ir labs dizains un, ja tāda iespēja ir – vienkārši to baudām.”
Tie ir tikai daži citāti ieskatam žurnālā, kurš tirdzniecības vietās būs atrodams tikai līdz 2019. gada 8. janvārim.