Vārds „jogs” ir atvasināts no sanskrita saknes „yog”, kas nozīmē „savienot” Lietuviešu valodā vārds „jung” (savienot, jūtīgs) arī cēlies no tās pašas saknes. Vārds „joga” sākotnējā nozīmē bija ļoti tuva vārda „jūgs” nozīmei. Vērbālā sakne „yog” nozīmēja: pievienoties kaut kam, saposties kaut kādam mērķim. Tātad pirmējā nozīmē vārdam „yog” bija ietverta ideja par gatavošanos smagam darbam, gluži tāpat kā parastajā eiropiešu teicienā „iejūgties kaut kur”.
JOGA – tā ir morālās pilnīgošanās sistēma, daudzu Indijas reliģiski filozofisko koncepciju sastāvdaļa. Pirmais mērķis treniņiem, ko prasa joga ir iemācīt cilvēkiem pienācīgi ievērot morālās un fiziskās dabas likumus, jo joga uzskata, ka tieši no šīs ievērošanas atkarīga morālā un garīgā pilnība.
Ja par mērķi tiek izvirzīta paranormālu psihisko spēku attīstība, darbu uz sevi šā mērķa sasniegšanai sauc par jogu. Šo pašu vārdu lieto, apzīmējot intelektuālo treniņu, kas nepieciešams, lai panāktu pilnīgu kontroli pār domām, jūtām, lai sasniegtu garīgo pilnību.
Ir četras lielākās pamat-jogas: Karma Joga, Žnana Joga, Bhakti Joga, Rādža Joga. Par šīm jogām sīki stāstīts arī grāmatā, ko sarakstījis indiešu filozofs S.Vivekānanda un kas izdota laika posmā no 1914.līdz 1915.gadam.
KARMA JOGA ir aktīvās rīcības ceļš. Pareiza darba jeb pareizas darbības noslēpums, kā māca Karma Joga, ir strādāt darba labad, nevis apbalvojumu un rezultātu dēļ; darīt, nerūpējoties par augļiem, tikai tālab, lai gūtu pieredzi un atklātu savus spēkus, spējas.
ŽNANA JOGA ir zināšanu, izziņas ceļš – gudrības ceļš. Nezināšana ir tumsonība, un no tās izriet visas citas egoismā saskaņotās ilūzijas, pieķeršanās zemākajai formai „es” un formu pasaulei. Žnana Joga tiecas atbrīvot no tumsonības miega, cenšas mūs vest pie nemainīgās, mūžīgās patiesības.
BHAKTI JOGA – mīlestības ceļš. Vārds „bhakti” nozīmē godbijību, pielūgsmi, uzticību un mīlestību uz Dievišķo Pirmsākumu. Bhakti Joga ir godbijīgas attieksmes metode, ar kuru tiek sniegta dvēseles vēršanās pie Augstākā.
RĀDŽA JOGA ir gara attīstības ceļš, koncentrēšanās un meditācijas ceļš, tas ir, prāta sakopšana un intensīvas pārdomas par augstām tēmām. Tā izvirza uzdevumu iemācīt cilvēkam valdīt pār sevi, pilnībā disciplinēt prātu.