Volvo Trucks paātrinās videi draudzīgāka transporta attīstību

18. februārī ES pieņēma lēmumu reglamentēt lielas kravnesības transportlīdzekļu CO2 izmešu daudzumu. Lai paātrinātu attīstību, Volvo Trucks turpina veikt būtiskus ieguldījumus videi draudzīgākos transporta risinājumos. Taču, lai veicinātu pieprasījumu pēc transportlīdzekļiem ar zemu CO2 izmešu līmeni, ir nepieciešami papildu pasākumi.

„Lielas kravnesības transportlīdzekļu klimatu ietekmējošo izmešu līmeņa pazemināšana ir ārkārtīgi svarīgs uzdevums, un tas ir mūsu ilgtspējīgā transporta iniciatīvu pamatā. Volvo Trucks ir labi sagatavojies, lai uzņemtos šo izaicinājumu. Ir tikai dabiski, ka ES tagad ievieš CO2 izmešu daudzuma ierobežojumus. Lai paātrinātu pāreju uz jauno kārtību, mēs tomēr vēlētos redzēt vairāk finansiālu stimulu klientiem, kuri pirmie rāda piemēru citiem un izvēlas klimatam draudzīgākus transportlīdzekļus,” saka Rodžers Alms (Roger Alm), Volvo Trucks prezidents.

Elektriskie kravas automobiļi var veicināt CO2 izmešu daudzuma samazinājumu. Volvo Trucks pirmos kravas automašīnu modeļus ar elektrisko piedziņu prezentēja 2018. gadā, un šogad sāks sērijveida ražošanu.

„Mēs esam sasnieguši attīstības posmu, kad tehnoloģija drīz būs gatava plašākai lietošanai lielas kravnesības transportā. Stimulējot pieprasījumu un paplašinot jaunās uzlādes infrastruktūras tīklu, arī apjomu varēs palielināt straujāk nekā tas būtu iespējams citādi,” saka Larss Mortensons (Lars Mårtensson), Volvo Trucks vides un inovāciju direktors.

Citi klimata risinājumi ir dabasgāze un biogāze. Ar dabasgāzi darbināmam Volvo FH LNG ir apmēram par 20 % mazāk CO2 izmešu nekā ar dīzeļdegvielu darbināmam analogam. Izmantojot biogāzi, izmešu daudzumu „no tvertnes līdz riteņiem” var samazināt par 100 procentiem.

Vienlaikus Volvo Trucks turpina pilnveidot ar dīzeļdegvielu darbināmās kravas automašīnas, kas pašlaik veido absolūto vairākumu no kopējā pārdošanas apjoma. Kopš 90. gadu sākuma vidusmēra tālsatiksmes pārvadājumu Volvo kravas automašīnas degvielas patēriņš un CO2 izmešu daudzums ir samazinājies apmēram par 20 procentiem*, un ir iespējami papildu uzlabojumi, izmantojot efektīvākus spēka pārvadus, samazinot rites pretestību un uzlabojot aerodinamiku. Katrai kravas automašīnai ir jābūt optimizētai konkrētajam transportēšanas uzdevumam.

Kamēr ES noteiktie izmešu daudzuma ierobežojumi nosaka skaidru grafiku ražotājiem, to pamatā esošie mērķi – degvielas patēriņa efektivitātes uzlabošana un ietekmes uz klimatu samazināšana – ir bijuši aktuāli jau ilgu laiku, daļēji tāpēc, ka degvielas patēriņš veido aptuveni trešdaļu no transporta uzņēmuma izmaksām.

„Mūsu mērķis vienmēr ir bijis piedāvāt klientiem optimālu, energoefektīvu, visaptverošu risinājumu konkrētajiem transporta uzdevumiem,” saka Larss Mortensons.

Volvo Trucks klientu, kā arī transporta pakalpojumu nozarē kopumā ir liela interese par klimatam draudzīgāku transportu. Investīciju, subsīdiju vai nodokļu atvieglojumu palielināšanai tiem, kas izvēlas ieguldīt klimatam draudzīgās tehnoloģijās, būtu ļoti liela nozīme.

„Ir nepieciešama straujāka jaunu tehnoloģiju, kas palīdz samazināt CO2 izmešu daudzumu, ienākšana tirgū. Izskatīšanas un sertifikācijas procesa paātrināšana dažādās institūcijās veicinātu inovāciju ieviešanu transporta nozarē.”

ES noteikumi attiecas uz izmešiem, ko rada paši transportlīdzekļi, bet Volvo Trucks skata šo jautājumu plašāk.

„Ja visas transporta sistēmas daļas strādā vienam mērķim, mēs varam samazināt ietekmi uz klimatu daudz efektīvāk. Uzlabota loģistika, plašāka pieeja biodegvielai, autovadītāju efektivitātes apmācība, aerodinamiskas piekabes, uzlaboti satiksmes standarti un plašākas iespējas lielas kravnesības transportlīdzekļu izmantošanai ir tikai daži no veidiem, kā pārējās puses var sniegt savu ieguldījumu kopējā mērķa sasniegšanā,” saka Larss Mortensons.

Fakti

• Jaunā ES regula par lielas kravnesības transportlīdzekļu CO2 izmešiem attiecas uz transportlīdzekļiem, kas ražoti un reģistrēti 2019. gadā vai vēlāk.

• Sākot ar 2025. gadu, vidējam izmešu daudzumam ir jāsamazinās par 15 procentiem, bet no 2030. gada par 30 procentiem (salīdzinājumā ar 2019. gada līmeni).

• Samazinājuma līmenis attiecas uz konkrētā ražotāja ražoto kravas automašīnu vidējo izmešu līmeni salīdzinājumā ar 2019. gada vidējo līmeni nozarē.

• Kravas transportlīdzekļu satiksme veido gandrīz 5 procentus no kopējās ES siltumnīcefekta gāzu emisijas.

* Kopš 90. gadu sākuma Volvo Trucks jauno kravas automašīnu degvielas patēriņš ir samazinājies apmēram par vienu piektdaļu. Salīdzinājumā ir izmantots 1991. gada Volvo F12 un 2016. gada Volvo FH13.

Iesaki šo rakstu citiem!

Pievienot komentāru